Idén először tartotta az Atlassian a fejlesztő konferenciáját, az AtlasCamp-t Európában Wiesbadenben március 22-23-án. Idén először vettem részt az AtlasCamp-en. Mivel te nem jöttél el elmesélem miért bánhatod.

21-én este egy before party-val kezdődött amit kihagytam mivel még a vonaton utaztam. Praktikus és költséghatékony utazás volt hálókocsival mivel reggel hatra értem Frankfurtba és fél nyolckor én regisztráltam be elsőként. Mindenki jókedvű volt és nyitott. A nyakin csak egy név volt így még bátrabban kezdhettél bárkivel beszélgetést függetlenül, hogy melyik cégtől jött.  

atlascamp2012vi.jpg

Márpedig volt kivel beszélgetni bőven, mivel 150 résztvevő jött el. Az Atlassian képviselői egyaránt jöttek San Francisco-ból és Sydney-ből.

Nyíltan egyből a közepén kezdték az Atlassian Marketplace bejelentésével. Ez nem más mint a Plugin Exchange továbbfejlesztése ahol a továbbiakban már meg is lehet vásárolni a harmadik fél által fejlesztett plugineket, kiegészítőket. Ez azt jelenti, hogy a plugin fejlesztőnek nem kell foglalkoznia a license generálással, a számlázással, az értékesítéssel. Persze annak sincs akadálya, hogy párhuzamosan saját csatornán is értékesítse a termékét. Az eddigi Plugin Exchange használathoz képest még meg kell adni az árlistát ami az Atlassian termék felhasználói számához kell illeszkedjen és már működik is.

További magas szinvonalú előadásban ismerhettük meg a JIRA5 újdonságaitól kezdve, a minőségi plugin főbb ismérvein keresztül a több verzióval is kompatibilis fejlesztés titkait. Olyanok voltak az előadók mintha nagyon lazán csak beszélgetnének és közben profin felépített prezentációt láttunk hallottunk. Ekkorra már úgy elfáradtam, hogy sajnos nem voltam képes elmenni az esti party-ra pedig igen jó hangulatú volt. Másnap délelőtt nem mindenkinek sikerült megjelenni a folytatáson.

Mike Lee, The Worlds Toughest Programmer eljött és megtanította nekünk, hogy mi is az a Product Manager. Ő volt az első és eddig egyetlen vendég előadő és talán a legjobb előadást tartotta. Egy másik nagyon izgalmas előadást halhattunk Rich Manalang-tól a távoli alkalmazások lehetőségeiről. Elmesélte, hogy a történelmi alapokra építve mennyi problémával jár ennek a kialakítása, de nekikezdtek és amint tudjuk abból előbb vagy utóbb lesz eredmény is. És hogy ez miért annyira izgalmas? Mert az OnDemand szolgáltatás esetén csak korlátozottan lehet plugineket telepíteni. A távoli alkalmazás segítségével viszont ott is kinyílhat a bővíthetőség szelencéje.

További előadások hangzottak el pluginek biztonsági kérdéseiről élő xss bemutatóval, hogyan fejlesszünk Scala-ban vagy JRuby-ban és különböző frontend trükkökkel és praktikákkal ismerkedhettünk meg.

Nemsokára felkerülnek a videók is ahogy a 2011-esek is. Bennem is felmerült a kérdés amit mások is feltettek nekem, hogyha megnézhetem a videókat akkor miért volt jó elmenni oda két napra amihez majdnem két napot kellett utazni. Nos a válasz egyszerű, ami nem jön át a videón csak a helyszínen az a 150+ ember közös gondolkodása ami egy inspiráló környezetet ad, felvillanyozza az embert. A videón keresztül nem lehet személyesen beszélgetni az atlasszianosokkal vagy akár a többi fejlesztővel. Egyben egy fajta kikapcsolódás is volt a hétköznapokból amikor teljes mértékben egy dologra tudtam koncentrálni és így sokkal hatékonyabban lehetett haladni is. Na meg a workshop mielőtt elfeledem.

A workshop keretében kiscsoportban kidolgoztunk egy tutorialt a license API használatáról. Én a javasolt módon előkészültem és letöltöttem a plugin SDK legfrissebb verzióját a 3.8-ast még szerdán. Aztán csütörtökön az előadáson látom, hogy a 3.9 vagy újabbra van szükség. És ez nem elírás, hanem csütörtökön release-elték a fiúk a 3.9-est amiről az előadás is szólt. Gondoltam sebaj és megfrissítettem este. A javaslatban az is benne volt, hogy először egyedül menjünk végig a tutorialon ami majdnem sikerült csak a végén nem működött. Végül is az is szép feladat, hogy megtalálják, hogy mit rontottam el. Első körben arra gyanakodtak, hogy lassú a gépen és a 60 másodperces plugin telepítés időtúllépés miatt nem sikerül. Ekkor végignéztük az ő gépükön és minden kérdésre kaptam választ. Később azért nem hagyott nyugodni a dolog és szegényember ssd-jeként segítségül hívtam a ramdisk-et 1GB erejéig és azt használtam targetnek ami így kb. 4x gyorsabb buildet és indulást eredményezett. De az NPE nem múlt el. A fiúk kitartóan segítettek és megtalálták, hogy a plugin /plugin tag-ek nem a megfelelő helyre kerültek a pom.xml-ben hanem egy másik plugin configuration részébe. Ez ugye nem okoz a pom.xml-ben szintaktikai hibát mivel a confoguration-ben bármi lehet a maven szerint, de amit szerettünk volna berni az így kimaradt. Ezt kijavítva már működött rendben. Vagyis csak majdnem rendben, ugyanis ekkor kiderült, hogy én még a szerdai tutorial verzióval dolgoztam ami funkcionálisan rendben volt de még csütörtökön gyorsan megdizájnolták, rendbe rakták a jogosultság kezelését stb. hogy azért az Atlassian-tól megszokott minőséget adják ki a kezükből. Néha nehéz követni ezt a sebességet.

És még egy gondolat a hozzáállásról. Amikor megtalálták, hogy mi okozza az NPE-t akkor természetesen nem az volt a mondásuk, hogy elrontottam és többet ilyen ne forduljon elő de még csak nem is zárták le annyival, hogy hurrá megtaláltuk a problémát és a megoldást és ezzel mindenki happy. Készítettek egy új issue-t, hogy a log alapján könyebben meg lehessen mondani, hogy konfigurációs hiba van a projectben, mert én már valószínüleg nem fogom mégegyszer ezt a hibát elkövetni de mással is előfordulhat.

Szombaton koradélután értem haza és méginkább elfáradtam amiben persze része volt a megfázásnak is, de mindenképp megérte. Ha tehetem megyek legközelebb is. 

A bejegyzés trackback címe:

https://atlassian.blog.hu/api/trackback/id/tr74342412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

verhasi · http://verhas.com 2012.06.20. 12:37:20

Időközben felkerültek a videók is mégha nem is az összes előadás www.atlassian.com/company/about/events/atlascamp/2012/day1/keynote
süti beállítások módosítása